به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور_ بافق (یزد)، محمود حافظیه، معاون پژوهش و فناوری، بابک قائدنیا، معاون برنامه ریزی و پشتیبانی و سید مهدی رحمن‌نیا، کارشناس عمرانی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور از مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب‌های شور_ بافق (یزد)، فرمانداری شهرستان بافق و سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بازدید به عمل آوردند. در ابتدا با حضور در دفتر فرمانداری شهرستان بافق، حافظیه ضمن مروری بر دستاوردهای موسسه تحقیقات علوم شیلاتی و مرکز به اهمیت و جایگاه مرکز در شهرستان، استان و حتی سطح کشور به عنوان یک مرکز ملی فعال در بخش تحقیقات ماهی تیلاپیا پرداخت. همچنین، قائدنیا مشکلات اداری و اعتباری پیراموان احداث ساختمان اداری را مطرح کرد. ابوالقاسم دهقان، فرماندار شهرستان بافق با اشاره به اهمیت ماهی تیلاپیا در برنامه یزد نوین، اعلام همکاری و حمایت خود را در زمینه‌های مطرح شده بیان کرد.
در ادامه معاونین و کارشناس عمرانی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی به همراه رئیس و همکاران مرکز در دفتر سازمان جهاد کشاوزی استان یزد حضور به هم رساندند. در این جلسه محمدعلی حاتمی‌زاده، رئیس، کارگر، مدیر برنامه ریزی و پشتیبانی و یزدانی، مدیر اداره امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی یزد حضور داشتند. حافظیه در این جلسه گفت: باتوجه به سبقه درخشان موسسه در بخش تحقیقات آبزیان، به بیان جایگاه مرکز به عنوان بازوی تحقیقاتی سازمان جهت دستیابی به اهداف پیش‌روی تولید ماهی تیلاپیا پرداخت. حاتمی‌زاده نیز گفت: درصورت افزایش همکاری‌های دو جانبه تحقق اهداف سازمان در خصوص چشم انداز تولید ماهی تیلاپیا در استان و برنامه یزد نوین هموار خواهد شد. وی درخصوص همکاری و حمایت در انجام پروژه‌های تحقیقاتی اعلام آمادگی کرد.
در انتهای این بازدید، در یک جلسه با حضور همکاران مرکز، محمد اخوان بهابادی، در یک گزارش وضعیت عملکرد برنامه‌های پشتیبانی، پروژه‌های پژوهشی، دستاوردها، برنامه‌های آتی و مشکلات مرکز را تشریح کرد. در ادامه همکاران موضوعات مرتبط با حوزه کاری خود را بیان کردند. حافظیه به اهمیت مرکز در تکمیل پژوهش‌های کاربردی در زمینه فناوری بایوفلاک پرداختند و نیاز به تبیین دستورالعمل‌های ترویجی-کاربردی را اعلام کرد. در پایان جلسه، حافظیه و قائدنیا ضمن قدردانی از تلاش همکاران با وجود کمبودها، پاسخگوی سوالات همکاران بودند.