به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات ملی آبزیان آب های شور، گزارش عملکرد 6 ماهه اول سال 1399 مرکز مورخ 22 مهرماه بصورت ویدیو کنفرانس برگزار گردید. در ابتدا دکتر بهمنی ریاست محترم مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ضمن تشکر و قدردانی از تلاش محققان مرکز ملی تحقیقات آبزیان آبهای شور، گفت:: خوشبختانه عملکرد مرکز یزد قابل قبول بوده و تا حدی جلوتر از برنامه تدوین شده پیشرفته است. ضمن اینکه در نیمه نخست سال جاری دو رونمایی در این مرکز اتفاق افتاد و امید می‌رود در نیمه دوم سال نیز شاهد رشد و شکوفایی بیشتر این مرکز باشیم.
در ادامه دکتر قائدی، رئیس مرکز ملی تحقیقات آبزیان آبهای شور، قبل از ارائه گزارش عملکرد ۶ ماهه گذشته سال، پیشنهاد داد: بهینه سازی روش ها، مطالعات ارزیابی زیست محیطی، پایش مدیریت مولدین تیلاپیا، پایش بیماری‌های تیلاپیا، فرآوری تیلاپیا و امکان‌سنجی ورود گونه‌های جدید از مواردی باشد که در قالب طرح‌های پژوهشی در آینده به آنها پرداخته شود.
انجام یک پروژه خاص، یک فقره گزارش نهایی فروست دار، سه مقاله پژوهشی و یک مقاله علمی ترویجی از دیگر دستاوردهای مرکز بود که دکتر قائدی به آنها اشاره کرد. وی در ادامه گزارش خود در مورد مشکلات پژوهشی، مسائل زیرساختی و هزینه های مربوطه توضیحاتی را ارائه داد. در ادامه سایر همکاران در مؤسسه به بیان دیدگاه های خود در ارتباط با بخش های مختلف گزارش پرداختند و برای ارتقای عملکرد مرکز در 6 ماهه دوم سال نکاتی را مطرح نمودند.
سپس دکتر بهمنی، با تاکید بر لزوم پایش بهداشت و بیماریهای تیلاپیا، عنوان کرد: پرورش تیلاپیا باید با رعایت مسائل زیست محیطی و تنها در ۴ استان مجوز دار در این زمینه دنبال شود؛ در این صورت موسسه نیز از بحث های مربوط به این ماهی به طور جدی حمایت خواهد کرد. وی اظهار کرد: در موضوع فرآوری می توان از مرکز ملی فرآوری آبزیان که به تازگی مجدداً احیا شده، استفاده کرد و در فرآوری تیلاپیا از این مرکز کمک گرفت. تاکید بر تعامل بیشتر با موسسه تحقیقات فنی مهندسی در بحث احداث گلخانه های استاندارد از موارد دیگری بود که دکتر بهمنی از این مرکز خواست تا به طور ویژه آن را پیگیری نماید.